یک مقام مسئول:ابلاغ بخشنامه تفویض اختیار، در راستای تمرکز زدائی در حوزه اجرائی است

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: ابلاغ بخشنامه تفویض اختیار در راستای تمرکز زدائی در حوزه اجرائی و تقویت اختیارات استانداران سراسر کشور است.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،\"عبدالعلی تاجی\" روز پنج شنبه در جمع مدیران و کارشناسان معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رویکرد قانون مدیریت خدمات کشوری را کوچک تر شدن نظام اداری کشور و به معنای دیگر واگذاری تصدی دولت به بخش خصوصی دانست.
وی بر ضرورت اصلاح نظام اداری تاکید کرد و افزود: اصلاح نظام اداری کاری سهل در سخن و ممتنع در عمل است.
تاجی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: الکترونیکی کردن کارها به ارتقاء سلامت نظام اداری کمک بسیار زیادی می کند.
وی گفت: تحول نظام اداری بدون ایجاد توانمند سازی و تحول در نیروی انسانی امکان پذیر نیست.
معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ، ادامه داد: این تحول از طریق تقویت بنیه علمی و اقتصادی کارکنان صورت می گیرد، بنابراین برگزاری دوره های آموزشی مستمر ضرورتی دو چندان دارد.
آموزش محاسباتی- مالی، آموزش قانون مدیریت خدمات کشوری، آموزش قانون هدفمند سازی یارانه ها و.... دوره های آموزشی بود که این مقام مسئول از قرار گرفتن آن در دستور کار مرکز آموزش معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری خبر داد.
وی در ادامه خواستار تهیه برنامه جامع نیروی انسانی در استانهای سراسر کشور شد.
تاجی ضمن تاکید بر اهمیت دفاتر پیشخوان دولت، خاطر نشان ساخت: توجه ویژه به راه اندازی دفاتر پیشخوان دولت به ویژه در استان یزد که از پراکندگی جغرافیایی بالائی برخوردار است ، خدمت رسانی به مردم را افزایش می دهد.
وی همچنین گریزی به مقوله انتقال شرکتها و دستگاه های دولتی از تهران به سایر استانها زد و عنوان کرد: انتقال شرکتهایی که استان یزد آمادگی خود را برای پذیرش آنها اعلام کرده است، علاوه بر کمک کردن به رفع بخشی از مشکل بیکاری، رونق اقتصادی را به دنبال دارد.
در ابتدای این جلسه، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود را ارائه کرد.
\"عباسعلی رضائی\" گفت: برگزاری جلسات ستاد ارتقاء سلامت اداری، برگزاری جشنواره شهید رجائی،تهیه بانک اطلاعات مدیران ، تشکیل کارگروه علمی و فناوری پدافند غیر عامل و فعالسازی ستاد ارتقاء سلامت اداری، بخشی از فعالیتهای گسترده صورت گرفته در این حوزه است.
وی در ادامه از تدوین پیش نویس برنامه جامع نیروی انسانی استان یزد خبر داد.
معاون استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: گروهی در استان یزد مامور شناسایی ساختمانها و فضاهای مازاد اداری استان هستند تا بهینه سازی و بهره گیری سایر دستگاه های اجرائی از این فضاهای مازاد صورت گیرد.
رضائی همچنین تعداد دفاتر پیشخوان دولت در استان یزد را 156 دفتر در روستاها و 68 دفتر در شهرها ذکر و بر جایگاه این دفاتر در خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم تاکید کرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا